It is currently Mon Oct 23, 2017 12:43

All times are UTC + 2 hours [ DST ]

Post new topic Reply to topic  [ 81 posts ]  Go to page 1, 2, 3, 4, 5, 6  Next
Author Message
 Post subject: Osa-arvostelut
PostPosted: Mon Aug 25, 2008 19:07 

Tähän topikkiin on tarkoitus kirjoittaa pieniä (tai miksei laajempiakin) arvosteluita osista, joita omistaa tai on omistanut.

EI NÄIN: "Ostin KHE:n renkaan, tuli tunti sitten. Kevyt ja hieno, suosittelen"
EIKÄ NÄIN: "Odysseyn jarrukahva on ihan hyvä."

Ongelmakohdat alleviivattu. Eli siis kokemuksia osista, joilla olette ajaneet jo jonkin aikaa. Myös perusteluita, "ihan hyvä" tai "ihan huono" ei riitä. Yritetään myös pitää tämä topikki vapaana turhasta kommentoinnista, että täältä on sitten helpompi löytää arvosteluita. Myöskin osan nimen voisi kirjoittaa heti viestin alkuun, sekin helpottaa etsimistä.

Primo Comet -renkaat

Ostin Cometin ensimmäisen kerran joskus pari vuotta sitten. Sen jälkeen olen ostanut sellaisen kolme kertaa uudestaan. Se kertoo jo jotain. Mun käyttöön Comet on tosi hyvä rengas, dirttiä kun en aja. Se pitää mainiosti asvaltilla ja betonilla, vanerillakin kohtalaisesti. Rengas rullaa toki erinomaisesti, kuviota kun ei ole menoa hidastamassa.

Mun Cometit ovat kestäneet keskimäärin vähän alle vuoden, ehkä kymmenen kuukautta. Ajan ilman jarruja ja jarrutan joskus pitämällä kenkää rengasta vasten. Grindejä nämä kestävät myös ihan hyvin, eikä rengas ole liian painava.

Suosittelen takarenkaaksi oikeastaan kaikkeen, paitsi ihan pehmeän dirtin ajamiseen. Steet- ja park-käyttöön myös erinomainen eturengas.

+ Pito asvaltilla ja betonilla
+ Rullaavuus
+ Kestävyys

- Kulumista vähän vaikeaa seurata, kun renkaassa ei ole oikein minkäänlaista kuviota

Profile  

Post subject: Re: Osa-arvostelut
PostPosted: Mon Aug 25, 2008 19:16 

Yees, eli todellakin Primo Excel 175mm kammet. Ei voi muuta kuin kehua.

Ostin nää joskus muutama vuos sitten Artolta muistaakseni 160 eurolla. Kammet on aina ollu helppo asentaa, kiitos neliömäisen akselin, ei woblaa. Ei oo kertaakaan tarvinnu kiristää sen takia et ois löystyny, kaikki pultit pysyny aina kireällä.
Tollon mulla oli vielä usabb laakerit, jotka tuli kampien mukana, ei nekään koskaan osoittanu mitään hajoamisen merkkejä. Nyt on 22mm akseli, ja midbb, katotaan miten käy, tuskin kuitenkaan mun alla ainakaan hajoavat.
Jengi väittää et nää on muka painavat, mut ei mua ainakaan oo haitannu, eikä nää nyt kovin painavat oo. Tietty vois päivittää ton onton cromo akselin titskuun, mut ei oo niin paljon ylimäärästä rahaa.

Mahtavat kammet, ei voi muuta sanoa.

+Helppo asentaa
+Pysyvät kireällä
+Hienot
+Neliöakseli
-(paino?)

Profile  

PostPosted: Mon Aug 25, 2008 19:47 

Shadow Attack -stemmi

2 kuukautta suunnilleen kyseinen stemmi ollu pyörässä kiinni. Ei oikeestaan muuta valittamista kuin että mukava tulevat ontot kiristysmutterit ovat aika heikkolaatuisia. Itselläni meni ensimmäisellä kiristyskerralla muistaakseni kahdesta mutterista kuusiokolopaikka pyöreäksi, vaikka ihan oikeanlaisesti kiristelinkin.
Keveydestä plussaa ja hienosta ulkonäöstä. Pari kertaa on tanko lipsunut mutta sekin johtuu varmaan siitä yhdestä muttarista on lievästä liikakiristyksestä mennyt kierteet :/ Mutta asian korjasin laittamalla pienen sisäkuminpalan holkiksi.

+ Kevyt
+ Gyro plate
+ Hieno

- Heikot mutterit
- Pienet reijät muttereille joten monet vaihtomutterit eivät käy. (Itselläni meni monta tuntia hioessani Superstarin muttereita sopiviksi)

Profile  

PostPosted: Mon Aug 25, 2008 21:09 

Laitan tähän nyt pari takanapa-arvostelua lämpimikseni, ei kai tässä nyt muutakaan tekemistä oo...

Federal freecoaster

Juu eli kaks tämmöstä oon omistanut. Toiminnaltaan aluksi hyvinkin vakuuttava ja toimiva ratkaisu. Ei natise eikä pauku tai mitään vaikka polkaseekin släkin pois niin että nappaa kiinni. Kuitenkin vaikka oon availlu ja rasvaillu ja puhdistanu aina välillä niin driverin laakerit menee rikki aina ja jämähtää. Sitten jos sattuu niin että niitä driverin laakereiden kuulia tippuu sieltä hiljalleen pois ja ne joutuu sinne jonnekkin väliin niin nehän sitten raastaa sieltä sisältä kaiken muunkin pilalle, ja näin mulla on käynyt kerran. Nykysessä navassa on nyt vaan ne laakerit rikkinäiset, enkä oo jaksanut perehtyä, kun on nyt toi kasettinapa. Kuitenkin muuten suht toimiva ja jämäkkä napa. Niinhän se menee aina että jos ostat freecoasterin, sun pitää kans sitte jaksaa pitää se kunnossa huoltamalla huomattavasti enemmän kun kasettinapaa.

+Toimii hyvin ainakin aluks, loppu riippuu jaksamisesta
+Släkin säätömahdollisuus
+Ei löysty eikä ala klappaamaan eikä mitään ajosta
+Se on freecoaster, sillä on kiva tehä fakie temppuja
+Toimii myös tappien kanssa hyvin

-ne driverin laakerit räjähtää
-huonot akselinpultit, kolme neljästä haljennu kahteen osaan ihan normaalista kiristyksestä

Primo mix cassette
Kaikin puolin erittäin hyvä ja pomminvarma napa. Ei oo ilmenny mitään vikaa eikä klappia eikä mitään, vaikka oon ajanu ihan yhteen putkeen sillä nyt jonkun aikaa jo huoltamatta sitä mitenkään. Räikkä on tihee ja rullaa smuutisti. Ei kai siinä sitte sen enempää.

+Pomminvarma ja toimiva kokonaisuus
+Ei ala tääkään klappaamaan tai mitään ikävää ihan normi tai vähän ruffimmastakaan ajosta.
+Toiminu kans tappien kanssa.

Tälle en osaa antaa miinusta mistään.

Profile  

PostPosted: Mon Aug 25, 2008 21:11 

Loophole -ketju:
-Ei katkeile. (Ja voin todeta, että rindaan ketjullakin uskomattomia määriä petonikurpeihin paskojen pedalgrindien tuloksena)
-Painaa iha normiketjun verran
Näitä kun vielä saisi yleisesti. Maailma olisi parempi paikka ja kaikilla olisi luottamus elämään. Nyt reilu kaksi vuotta ollut käytössä ja hyvin vieläkin elämää pihisee.

Ody jc alumiini unsealed:
- Ollut nyt 4 vuotta mahdollisesti minulla käytössä. Ikinä ei availtu eikä rasvailtu. Pyörii sulavasti ja on suorat. Pedalgrindejä parivuotta tehty aktiivisesti ja nyt alkaa pikkuhiljaa vasta näkyä luovuttamisen merkkejä. Ilman grindejä kestäisivät varmaan ikuisuuden

Profile  

PostPosted: Mon Aug 25, 2008 21:18 

KHE Lolita

Tästä navasta oon tykänny paljon! Ei oo ilmenny oikeestaan mitään ongelmia tän kanssa. Ei oo löystyny taikka klapannu. Ei oo pahemmin skippaillukaan ainakaan vielä. Ja parasta tässä navassa on varmaan hinta joka ei ainakaan pilaa tätä napaa! Enkä oo kertaakaan huoltanu tätä napaa ja mitään sen takia ei oo tullu.

+kestää ajamista ilman että löystyy tai klappaa
+melko huoltovapaa
+HINTA

Profile  

PostPosted: Mon Aug 25, 2008 22:32 

Macneil Conjoined kammet.
Ollu mul tän kesän ajossa ja ei voi kun kehua!
+ Ei oo löystynyt
+Kevyet
+Hienot
+Rhd & Lhd

Profile  

PostPosted: Tue Aug 26, 2008 12:13 

holy dr1ver wrote:
KHE Lolita

Mulla on sama napa ja olen samoilla linjoilla holy dr1verin arvostelun kanssa. Napa ollu käytössä nyt vajaan pari vuotta. Välillä vähän skippailee ja paukkuu mutta suht harvoin.

Profile  

PostPosted: Tue Aug 26, 2008 13:47 

Krilli wrote:
Federal freecoaster

Juu eli kaks tämmöstä oon omistanut. Toiminnaltaan aluksi hyvinkin vakuuttava ja toimiva ratkaisu. Ei natise eikä pauku tai mitään vaikka polkaseekin släkin pois niin että nappaa kiinni. Kuitenkin vaikka oon availlu ja rasvaillu ja puhdistanu aina välillä niin driverin laakerit menee rikki aina ja jämähtää. Sitten jos sattuu niin että niitä driverin laakereiden kuulia tippuu sieltä hiljalleen pois ja ne joutuu sinne jonnekkin väliin niin nehän sitten raastaa sieltä sisältä kaiken muunkin pilalle, ja näin mulla on käynyt kerran. Nykysessä navassa on nyt vaan ne laakerit rikkinäiset, enkä oo jaksanut perehtyä, kun on nyt toi kasettinapa. Kuitenkin muuten suht toimiva ja jämäkkä napa. Niinhän se menee aina että jos ostat freecoasterin, sun pitää kans sitte jaksaa pitää se kunnossa huoltamalla huomattavasti enemmän kun kasettinapaa.

+Toimii hyvin ainakin aluks, loppu riippuu jaksamisesta
+Släkin säätömahdollisuus
+Ei löysty eikä ala klappaamaan eikä mitään ajosta
+Se on freecoaster, sillä on kiva tehä fakie temppuja
+Toimii myös tappien kanssa hyvin

-ne driverin laakerit räjähtää
-huonot akselinpultit, kolme neljästä haljennu kahteen osaan ihan normaalista kiristyksestä

Pakko vähän purnata nytten arvostelustas.

Miten napa voi olla suht jämäkkä ja toimiva, jos se on rikki kokoajan ja sitä joutuu huoltaan kokoajan? Minusta kyse on enemmänki huonosta freecoasterista. Mulla oli yli puol vuotta käytössä Taskaa vastaava freecoasteri ja sille ei tarvinu kertaakaan tehä mitään. Kuites se makso muistaakseni 70e ja oli vielä unsealed. Jo nyt kalliimmasta ja pitemmälle kehitetystä osasta vois oottaa vähän parempaa?

Image

Profile  

PostPosted: Tue Aug 26, 2008 15:03 

KHE GEISHA STREET

minulla on ollut nytten tuo khe geisha street freecoaster n. puoli vuotta ja on kyllä hyvin pelittänyt mutta aina joskus menny liian kierälle jotenkin ja rullaa aikas hyvin mutta klappia tulee aina joskus ja taas lähtee itsestään poissa.

+ kevyt ja hieno
+ kestävä
+ rullaa hyvin

- laakerit menee paskaks ain joskus

ODYSSEY ELEMENTARY V2

odsy ele. stemmi on ollut minulla nytten kuukauden ja siis kesäny aivan sairaan hyvin eikä ole ruostunu yhtään ja mutteriki on kestävä.

+ hieno ja KEVYT
+ kestävä

huonoa siitä en keksi

Profile  

PostPosted: Tue Aug 26, 2008 15:45 

hei hyvä topikki!

Shimano DX polkimet:

Ostin nämä kyseiset polkimet viimekesänä eli kaksi kesää on näillä aktiivisesti ajettu.
Ensivaikutelma oli suht kehno, huono pito ja löystyi kokoajan. Vähän aikaa näillä ajettuani tajusin sentään vaihtaa pidemmät piikit ja laittaa locktiteä siihen akselin kierteisiin ja kiristää niin tiukalle kun jaksoi. Nyt ei ole tarvinu vuoteen huoltaa näitä polkmia, silti pirun hyvät. Nää on kans todella kevyet (alle 500g) ja kivasti muotoiltu (sopivan kokoiset, concavea tarpeeksi ja piikit sijoteltu hyvin). Hinta näillä on jotain 70-80e luokkaa, eli maksavat samanverran kuin muutkin sealed polkimet. Omat tosin ostin hyvin vähän käytettynä neljälläkympillä.
Haittapuolena mainittakkoon tuo löystyminen (joka on aika helposti hoidettavissa) ja noi piikkien kiinnitys. Ne laitetaan polkmeen kiinni pienellä kuusiokololla (~2mm) ja se kanta on polkimesta katsottuna "ulospäin" joka taas johtaa siihen että kun poljin ottaa osumaa esim. grindeissä niin menee kannat useemmiten käyttökelvottomaksi ja näinollen piikkien vaihto vaikeutuu.

+ paino
+ muotoilu
+ kestävyys

- mainitsemani löystyminen
- piikkien kiinnitys

Profile  

PostPosted: Tue Aug 26, 2008 16:08 

k-olli wrote:
odsy ele. stemmi on ollut minulla nytten kuukauden ja siis kesäny aivan sairaan hyvin eikä ole ruostunu yhtään ja mutteriki on kestävä.

+ hieno ja KEVYT
+ kestävä

huonoa siitä en keksi

Hä? Kuukauden ollu käytössä ja eikä ruostetta näy taikka ole rikki.

Mulla oli trekin stemmi joku 3.5vuotta käytössä, eikä ollut ollenkaa ruostetta, hyvä stemmi oli siis.
Trekin kiekkokin oli sen 2.5 vuotta käytössä. 1 seinämäinen, 48 pinnaa, urakuula laakerit ja kaikki toimi. En ole kertaakaan rihdannu sitä, silti aivan suora. Kiekolla on ajettu kaikkea rajua mm. streettii, töyräitä ja rasinkia. Loistavaa kamaa siis. :)

Profile  

PostPosted: Tue Aug 26, 2008 16:35 

mati^ wrote:
hei hyvä topikki!

Shimano DX polkimet:

Ostin nämä kyseiset polkimet viimekesänä eli kaksi kesää on näillä aktiivisesti ajettu.
Ensivaikutelma oli suht kehno, huono pito ja löystyi kokoajan. Vähän aikaa näillä ajettuani tajusin sentään vaihtaa pidemmät piikit ja laittaa locktiteä siihen akselin kierteisiin ja kiristää niin tiukalle kun jaksoi. Nyt ei ole tarvinu vuoteen huoltaa näitä polkmia, silti pirun hyvät. Nää on kans todella kevyet (alle 500g) ja kivasti muotoiltu (sopivan kokoiset, concavea tarpeeksi ja piikit sijoteltu hyvin). Hinta näillä on jotain 70-80e luokkaa, eli maksavat samanverran kuin muutkin sealed polkimet. Omat tosin ostin hyvin vähän käytettynä neljälläkympillä.
Haittapuolena mainittakkoon tuo löystyminen (joka on aika helposti hoidettavissa) ja noi piikkien kiinnitys. Ne laitetaan polkmeen kiinni pienellä kuusiokololla (~2mm) ja se kanta on polkimesta katsottuna "ulospäin" joka taas johtaa siihen että kun poljin ottaa osumaa esim. grindeissä niin menee kannat useemmiten käyttökelvottomaksi ja näinollen piikkien vaihto vaikeutuu.

+ paino
+ muotoilu
+ kestävyys

- mainitsemani löystyminen
- piikkien kiinnitys

itellä ollu samat polkimet melkein kaksi vuotta käytössä. (kesät ja talvet)
hyvän kokoiset, piikit sijoiteltu hyvin ja mukavan näköiset.
löystyy helposti, mutta asian korjaa ruuvilukite ja ne piikit tosiaan oli "hieman" liian lyhyet.(joten vaihdettu ovat)
tuo piikkien kiinnitys on huono puoli noissa polkimissa, koska ne kiristetään siitä "päältä" ja ne kuluu aika nopeasti jos ottaa paljon osumaa, joten vaihto on aikamoista räpellystä sen jälkeen.
hinta on kohtuullinen omasta mielestä.
polkimet ovat todellakin kevyet, kun painavat sen alle 500g.
jossain muissa sealed polkimissa on mennyt laakerit paskaksi, mutta näissä ovat kestäneet moitteetta.
polkimilla on ajettu myös rankasti ja aktiivisesti dh:ta ja lajin vaihdon nyt bmx:ällä...

+paino
+kestävyys

-piikkien kiinnitys
-löystyminen

joten samoilla linjoilla kuin mati^

Profile  

PostPosted: Sat Aug 30, 2008 15:53 

Primo Powerbite -kammet

Ostin nämä vuosi sitten käytettynä. Kammissa oli pieniä grindijälkiä, eli olivat varmaan olleet kovassa käytössä.

Kammet asennettuani niihin ei ole tarvinut koskea kertaakaan. Ei natise, pauku tai klappaa. Toimii ihan täydellisesti. En ole myöskään kai koskaan nähnyt hajonneita Powerbitejä.

Huonona puolena voi pitää kampien kierre-inserttejä polkimelle. Ne saattavat lähteä pyörimään mukana, kun poljinta irroittaa. Mulla ne ovat pyörineet vain vähän, mutta oon kuullut tästä ongelmasta paljon.

Tuli vähän lyhyt arvostelu, mutta ei voi mitään.

+ Parhaat kammet tällä hetkellä (mukaanlukien Hollowbitet)
+ Kestävyys
+ Ei natise eikä löysty

- Painoa saattaa joidenkin mielestä olla liikaa
- Ne kierre-insertit

Profile  

PostPosted: Sat Aug 30, 2008 16:45 

Flybikes Kammet

Kammet ollu mulla nytten vuoden käytössä. Ei ollut mitään ongelmia niiden kanssa kestänyt hyvin.
Ei naksu tai natise yhtään. Kampia olen rasvannut kuukauden välein. Molemmissa kammissa on ratas paikat
eli sopii RHD:hen kuin LHD:hen. Kammissa yhden pultin kiinnitys, joten helppo saada kammet pyörästä pois.
Akseli on hollow. Kammet ovat kokonaisuudessaan myös sopivan painavat. Siistin näköset. Näillä kammilla
ajan varmasti siihen saakka kun/jos ne menee joskus rikki.

+ Ulkonäkö
+ Kiinnitys
+ Paino
+ RHD/LHD

Miinuksia en löydä näistä.

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 81 posts ]  Go to page 1, 2, 3, 4, 5, 6  Next

All times are UTC + 2 hours [ DST ]