It is currently Thu Nov 15, 2018 00:51

All times are UTC + 2 hours [ DST ]

Post new topic Reply to topic  [ 99 posts ]  Go to page 1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Next
Author Message
PostPosted: Thu Jun 17, 2004 03:06 

ni onkos tollai pinnojen vaihto hankalaa puuhaa tai vaikeeta ihan näin omatoimisesti? siis ku vaihtaa ihan kaikki pinnat... jos siin on jotai ongelmia ni jos jollai ois ratkasua niihi ongelmiin ja muitaki vinkkejä tähä hommaa jos ois ni kiitos...

http://lahtibmx.blogspot.com

Profile  

Post subject:
PostPosted: Thu Jun 17, 2004 13:09 

http://www.gsportbmx.co.uk/support/support_home.html

Tuolla on ainakin ohjeet suoristeluun ja kyllä siellä pitäisi pinnoitusohjeetkin jossain olla, vaikka en niitä nyt löydäkään. Itselläni ne on koneella tallessa ja voin tarvittaessa pistää ne netiinkin.

Kantsii muuten käydä lueskelemassa noita sivuja! Siellä on tosi paljon kaikkea hyödyllistä tietoa.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Thu Jun 17, 2004 18:52 

Mä tein molemmat kiekot G:n ohjeiden mukaan ja hyvin toimii. Kestää iskuja paremmin ja kiekko on jäykempi.

Tosiaan käytä noita gsportin ohjeita (voit tietysti tehdä ne normaalilla tavalla, mutta silti ohjeista on paljon hyötyä).

Samat ohjeet löytyy ainakin http://www.bikeguide.org

Profile  

Post subject:
PostPosted: Thu Jun 17, 2004 19:59 

Mä kerran meinasin tehä niitten G:n ohjeitten mukaan mut musta näytti et pinnat joutuis taipumaan aika kohtuuttomasti joten tein sitten niin kuin aina ennenkin. Kuhan lukee jotkut hyvät ohjeet ja ymmärtää ne ja käyttää kunnon pinna-avainta ettei nippelit pyöristy ja on huolellinen ni kyllä siitä ihan hyvä tulee.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Thu Jun 17, 2004 22:31 

Onks ne sit varmasti sopivan pitusii ne sun pinnas?

Profile  

Post subject:
PostPosted: Thu Jun 17, 2004 22:33 

joope wrote:
Mä kerran meinasin tehä niitten G:n ohjeitten mukaan mut musta näytti et pinnat joutuis taipumaan aika kohtuuttomasti joten tein sitten niin kuin aina ennenkin.

Ei ne pahasti taivu, mulla oli taannoin sillattis.
Yhdessä kiekossa mulla oli jopa alitus heti toisen alta, mutta se oli jo liian tiukka. Ja lisäksi pinnat meni hirveään kuntoon, etenkin kun laskeutui pinnojen kautta grindiin.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Thu Jun 17, 2004 22:47 

Piti käydä oikeen makuuhuoneessa kiekkoja kattomassa. Ei kai se liian pahasti taivu, sillon vaan näytti niin jyrkältä. Kyllä perinteinen tapa silti on ainakin helpompi.

Ananaba: Jätä pinnat ihan löysälle kunnes oot saanu kaikki kiinni. Jos sulla on syvä vanne, on helpompi laittaa nippeli paikalleen kun sen perään kiertää ylimääräsen pinnan ja tökkää sen sitten vasta paikalleen. Jos ei sittenkään ylety ni sit on liian lyhyet pinnat tai oot laittanu ne väärin.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Sat Sep 11, 2004 12:33 

Olis nyt sitten tällainen ongelma. Mulla oli vähän muutama pinna löysällä ja huomasin sen vasta kun vanne alkoi vähän vatkaamaan :cry: . Eli kun pitää jarrupaloja lähellä vannetta niin vanne alkoi osumaan jarruihin tän vatkaamisen takia.

Kävin sitten hakemassa pinnatyökalun ja kiristin pinnoja. Sain tän vatkaamisen selvästi vähemmälle, mutta edelleen heittoa on ihan vähän. Miten paljon tää haittaa? Eli kärsikö mun vanne tästä ja miten mä saan ton vatkaamisen kokonaan pois vai onko se enää mahdolista?

Pinnat on jo aika kireällä, mutta kiristänkö ne tasaisesti niin paljon kun pystyy? Työkalu on muuten aivan loistava, jos jotain positiivista tästä hakisi.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Sat Sep 11, 2004 13:09 

Kyllä ne saa rihtaamalla aika suoraks, jos vanteen kyljessä ei oo selkeitä klommoja.
Jos kierous ei oo paha, tai esim pystyheitto, niin heiton vastakkaiselta puolelta kiristelee niitä pinnoja silleen 1/4 kierroksen välein. ja tosiaan löysät pinnat on hyvä kiristää. Pinnat venyy ja löystyy.
Tos on hyvähkö linkki aiheesta. ->

http://www.parktool.com/repair_help/howfix_truing.shtml

Profile  

Post subject:
PostPosted: Sat Sep 11, 2004 14:50 

herrakani wrote:
Kyllä ne saa rihtaamalla aika suoraks, jos vanteen kyljessä ei oo selkeitä klommoja.

Joo ei siinä klommoja ole. Ihan hirmuisen paljon kiitoksia avusta!

Profile  

Post subject:
PostPosted: Sat Sep 11, 2004 18:17 

Mulla taitaa onneksi heittää vaan sivuttaissuunnassa. Eikä se oo enää paha, kun vertaa siihen mistä lähdettiin. Eiköhän toi tosta, tiedän ainakin mitä teen huomenna kun sataa vettä. Ei käy aika pitkäksi :D

Profile  

Post subject:
PostPosted: Tue Jan 04, 2005 19:30 

Mistäs pinnat pitäisi mitata, sanokaa mistä mihin se lasketaan? Eli tuleeko se nippeli mukaan ym? Kun kuitenkin helposti saa sen pari milliä suuntaan jos toiseenkin laskettua väärin mikä kostautuu sitten helposti.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Tue Jan 04, 2005 19:48 

Jonne wrote:
Eikös se oo vaa pinnan päästä päähän.

Ainakin minun pinnat tekevät päässä "mutkan", eli laskenko senkin kokonaispituuteen?

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 99 posts ]  Go to page 1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Next

All times are UTC + 2 hours [ DST ]