It is currently Wed Nov 14, 2018 20:39

All times are UTC + 2 hours [ DST ]




Post new topic Reply to topic  [ 1168 posts ]  Go to page Previous  1 ... 74, 75, 76, 77, 78  Next
Author Message
PostPosted: Sun Jun 26, 2011 00:55 
Offline
User avatar

Joined: Thu Jul 01, 2010 22:37
Posts: 25
Location: Kokkola
Eli siis mulla on tummanvihree runko aika paska pinta niin kun maalaan nii onko tämä se järjestys :

1.hion vesiohenteisellä hiekkapaperil veden kanssa.
2.levitän nitromorssia ja annan olla hetken.
3.pesen painepesurilla nitromorssit sun muut jutut pois.
4.maalaan harmaalla spray pohjamaaliilla ?
5.maalaan 3-4 kerroosta harmaalla spraylla.
6.oottelen ja laitan lakkaa 2 kerrosta.

Minkä väriseks tuo pohjamaali harmaaks vai... ? ja mikä on paras spray merkki ? kauanko annan kuivua että kasaan pyörän ?


Top
 Profile  
 
PostPosted: Sun Jun 26, 2011 05:17 
Offline
User avatar

Joined: Wed Feb 23, 2011 16:16
Posts: 51
Location: 90540
Vissiin sitä prismasta saa. Jos harmaaksi rungon maalaat, nii varmaan harmaa pohjamaali on iha hyvä.

_________________
pR0


Top
 Profile  
 
PostPosted: Sun Jun 26, 2011 11:04 
Offline
User avatar

Joined: Thu Jul 01, 2010 22:37
Posts: 25
Location: Kokkola
hionko ennen nitromorssia ?


Top
 Profile  
 
PostPosted: Sun Jun 26, 2011 11:11 
Offline
User avatar

Joined: Wed Aug 06, 2003 12:52
Posts: 908
Location: Korsola
Menee nyt vähän väärin... Miksi ihmeessä hioisit ennen maalinpoistoainetta?

Tässä nyt yleispätevät ohjeet ihan minkä tahansa teräsosan maalaamiseen rautakauppakamoilla:

1. Nitromors tai muu maalinpoistoaine, jos haluat vanhat maalit pois. Tää ei yleensä ole hyödyllistä ellei vanha maali oo tosi huono.
2. Pesu ja skrabaus jotta maalit oikeesti lähtee pois. Nitromors on sit hirveetä myrkkyä eikä sitä kannata laittaa iholle tai syödä jne.
3. Hionta hiomapaperilla, esim. 240 -> 400 -> 600 -> 800. Jos on klommoja niin niitä voi hioa ensin vielä karkeammalla. Jos taas vanha maali on tosi hyvä niin voi aloittaa vaikka 400:lla. Tai jos on poistettu kaikki maalit eikä rungossa oo pahoja naarmuja niin myöskin aloitus 400:lla.
4. Rungon pesu silikoninpoistoaineella. No tätähän ei yleensä rautakaupasta saa (maalikaupasta saa mutta on litran purkeissa eikä ihan halpaa), joten ehkä spraymaalihommissa tän voi korvata hyvällä pyyhinnällä. Ideana on saada silikoninjämät (ainakin akryylimaali reagoi sen kanssa) ja rasvaiset sormenjäljet pois.
5. Pohjamaali niihin kohtiin joissa metalli näkyy. Jos et ole hionut alkuperäistä maalia mistään kohti puhki niin tätä et tarvitse.
6. Jos haluaa oikeasti hyvän pinnan niin tässä kohtaa välihionta 800 tai 1000:lla.
7. Maalaus, ohuina kerroksina purkin ohjeen mukaan. Tässä pitää olla kärsivällinen.
8. Lakatakin voi jos viitsii.
9. Osien kasaus 2-3 päivän päästä.

_________________
ars longa mursk


Top
 Profile  
 
PostPosted: Sun Jun 26, 2011 11:52 
Offline
User avatar

Joined: Thu Jul 01, 2010 22:37
Posts: 25
Location: Kokkola
Jos maalaan tänään yhen aikaan ni voinko alkaa kasaa maanantaina illalla ?


Top
 Profile  
 
PostPosted: Sun Jun 26, 2011 11:59 
Offline
User avatar

Joined: Wed Apr 16, 2008 20:35
Posts: 1594
Location: RmK
katsot purkin takaa kuivumisajan, joka prisman mastoneissa on 15min, odotat aina sen kerrosten välissä, sitten, kun olet valmis, niin annat kuivua reilun tunnin, niin voit jo kasata pyörän...

_________________
Image
Ande wrote:
vittu sä arska oot jonne.

-puska- wrote:
Mutta toploaderit ovat myös äärrimmäisen rumia


Top
 Profile  
 
PostPosted: Sun Jun 26, 2011 12:10 
Offline
User avatar

Joined: Thu Jul 01, 2010 22:37
Posts: 25
Location: Kokkola
ja sikku aattelin vetää pohjamaalin koko runkoon ni sikku hion 800 viel sen jälkeen nii hionko sen pinnan vaan tasaseks ettei pohjamaali lähe pois ja pesenkö hionnan jälkeen pölyt pois ?


Top
 Profile  
 
PostPosted: Sun Jun 26, 2011 12:24 
Offline
User avatar

Joined: Wed Apr 16, 2008 20:35
Posts: 1594
Location: RmK
Huhhuh, ei tarvitse pohjamaalia, jos sielä jotain maalia on alla, hiot pinnan karheaksi, että uusi maali tarttuu, ja samalla hiot mahdolliset valumat pois, ja vaikka rätillä vedät ne maali"jauhot" pois, ja sitten maali pintaan.

_________________
Image
Ande wrote:
vittu sä arska oot jonne.

-puska- wrote:
Mutta toploaderit ovat myös äärrimmäisen rumia


Top
 Profile  
 
PostPosted: Sun Jun 26, 2011 16:01 
Offline
User avatar

Joined: Thu Jul 01, 2010 22:37
Posts: 25
Location: Kokkola
noni hioin ni meni rawiks nyt vaa pohjamaali..jne


Top
 Profile  
 
PostPosted: Sat Jul 23, 2011 01:48 
Offline
User avatar

Joined: Thu May 21, 2009 14:40
Posts: 210
Location: Knummi
Nonii eli joku joka näistä hommista tietää nii vois vähä valasta mua. Eli kun rawitin tossa pyörän morssilla ja oikeen sienellä pesin pois kun odotin niitä hitsauksesta tulevia lämpöjälkiä esiin, mutta tulikin tommosta harmaata paskaa(tuskin mitään pohjamaalia) sieltä tehdasmaalin alta.. Hioin kyllä noista saumoista jos olisi ollut sen harmaan kerroksen alla mutta ei:'( eli mitä tököttii noihin sitten laitetaan että ne lämpöjäljet katoaa? Kiitokset etukäteen


Top
 Profile  
 
PostPosted: Tue Aug 09, 2011 23:07 
Offline

Joined: Sun Sep 27, 2009 17:09
Posts: 11
Lähteekö kaikki maalit kuin hyvin pois nitromorssilla, jos päällä on todella huonopintainen mattamusta/lakkakerros ja alla sininen tehdasmaali?


Top
 Profile  
 
PostPosted: Wed Aug 10, 2011 12:57 
Offline

Joined: Fri Jul 18, 2003 22:44
Posts: 973
Location: Järvenpää
Lähtee.

_________________
-ap


Top
 Profile  
 
PostPosted: Sun Jan 01, 2012 17:21 
Offline

Joined: Sat Sep 11, 2010 10:22
Posts: 82
Kiillotin kammet näin uuden vuoden kunniaks.
http://www.pinkbike.com/photo/7546120/
Paska kuva,mutta parempaa kuvaa tulee sit koko pyörästä kun saan stemmin kiillotettuu.Yllättävän hyvät tuli,kun käsillä hinkkasin


Top
 Profile  
 
PostPosted: Fri Apr 06, 2012 16:32 
Offline

Joined: Mon Jul 28, 2008 20:00
Posts: 155
Location: Vantaa,Hakunila
Moi! Mites ku ajattelin maalata mun rungon mustaks, ja ajattelin tehdä sen niin että kun rungon maali on alkuperäinen eli se tehdasmaali, niin että hion sen sellaiseksi mataksi eli lakat pois ja hieman maaleja hion myös. Ja sitten se toimisi pohjamaalina ja sitten siihen vaa sen se itse maali päälle... Mutta kun rungossani on todella paljon naarmuja jotka ylettyy runkoon asti, niin joudunko hiomaan koko maalin pois?

Kiitän vastauksista! =)

_________________
Fit Life! Fit Team Park!


Top
 Profile  
 
PostPosted: Sat Apr 07, 2012 13:43 
Offline
User avatar

Joined: Sun Apr 05, 2009 19:17
Posts: 211
Location: Kpo!
jesse wrote:
Moi! Mites ku ajattelin maalata mun rungon mustaks, ja ajattelin tehdä sen niin että kun rungon maali on alkuperäinen eli se tehdasmaali, niin että hion sen sellaiseksi mataksi eli lakat pois ja hieman maaleja hion myös. Ja sitten se toimisi pohjamaalina ja sitten siihen vaa sen se itse maali päälle... Mutta kun rungossani on todella paljon naarmuja jotka ylettyy runkoon asti, niin joudunko hiomaan koko maalin pois?

Kiitän vastauksista! =)


Sikaleuka miten vaikealukuista tuo sinun teksti..:D Mutta joo, jos kerta maalissa olevat naarmut on suuria on ne syytä hioa pois. Käyppä hakemassa vaikkapa K-Raudasta nitromorssia niin 20min ja maalit on pois. Sen jälkeen pohjamaali ja sen päälle pintamaali ja lakat. Maalihan ei tunnetusti peitä, vaan korostaa.

_________________
KPO_BMX


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 1168 posts ]  Go to page Previous  1 ... 74, 75, 76, 77, 78  Next

All times are UTC + 2 hours [ DST ]


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 3 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group