It is currently Tue Sep 18, 2018 20:35

All times are UTC + 2 hours [ DST ]

Post new topic Reply to topic  [ 113 posts ]  Go to page 1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Next
Author Message
PostPosted: Fri Jul 02, 2004 22:32 

eli oon aika alottelija ja osaan jo muutamia temppuja, kuten vähän bunnyhoppia, manuaalia ilman jarrua ihan vähän eli joku 3 metriä, sitten vielä doublepegbarspinnin.

ongelmana tässä nyt vaan on se että oon jumiutunut. :? en oikeen tiedä mitä helppoja temppuja voisin opetella seuraavaksi. eli ihan vähän vinkkejä jos saisi, ihan vaan niinku jostain perustempuista niin olis ihan kiva.

ja kun kuitenkin joku nurisee, niin oon kyllä selannu foorumia aika ahkerasti jo ja en oikeen löytäny mitään jelppiä temppuihin.
lieneekö vika sitten mussa, mutta olis kiva jotain jelppiä saada :wink:

Last edited by jäpikkä on Fri Jul 02, 2004 22:38, edited 1 time in total.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Fri Jul 02, 2004 22:44 

Mitäs tossa. Rupeat yrittämään bunny hopista manuaaliin ja sitten voitkin koittaa vaikka manuaalia kurbin päälle. Niillä eväillä aukeaa jo todella paljon ajettavaa streetillä.
Ongelma tossa temppujen opettamisessa lienee se, että ne pikkuniksit aukeaa niin vaivihkaa ja vaan ajamalla.

Last edited by Miklo on Sun Feb 20, 2005 12:17, edited 1 time in total.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Fri Jul 02, 2004 22:48 

Riippuu vähän siitä mitä sää ajat..

Trails, striittii vai park?

jos trailssei/dirttii ajat niin kannattaa ensin opetella hyppiin niitä hyppyi suht koht hyvin että tulee se touchi.. sitten rupeet heilutteleen sitä fillarii pikkuhiljaa sinää ilmas ja vedät kaikkee linkkui ja siitä tabletoppii(eli kallistat fillarin ilmas) taikka jotain x-uppii..eli käännät tankoo ilmas 180astetta.. ja noita voi tehä ihan missä vaan hypyissä..

Streetillä ja parkilla kannattaa vaan tahkoo sitä manuaalia ja bunnyhoppii..kyllä se siitä alkaa meneen sit pikkuhiljaa..

Ja sit jotain grindei,, Feeble(eli eturengas ja takatappi) ja toi doublepeg on helppoi..

Ja sit johki kaariin opettele ajaan niitten päälle ja droppaan sieltä alas ja sit douplepeg stallei..ja tailtappei..disasterii..doublepeg grindii.

Last edited by Mero on Fri Jul 02, 2004 22:48, edited 1 time in total.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Fri Jul 02, 2004 22:48 

noniin. jepjep. ajamalla sitä oppii.
vaan harjottelua, harjottelua ja lisää harjottelua.

ja streettiä tässä tahkon ainakin tällähetkellä.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Tue Jul 13, 2004 19:26 

Elvytetään "vanha" topicci oon nyt täs paripäivää harjotellu noit flätti temppui ku aattelin ettei tasapaino yms harjotukset todellakaan oo turhii ja parkkiinkaan ei jaksa aina raahautua :P . Eli asiaan nyt menee jo 360tailwhip ja melkee forkweelie mut mitäs sitte vois harjotella oon katellu mallia tuolta http://www.bmxstunts.com oisko ehdotuksii mitkä ois seuraavia temppuja ja niihin jotain vihjeitä...
ei mutta nyt takas harjottelee tota forkwheelietä koht se menee... :P

JA NYT YLLÄPITO HUOM oisko paha saada se oma Flätti kategoria ois selkeesti kaikki flätti jutut samas paikas... :!: :roll:

Profile  

Post subject:
PostPosted: Tue Jul 13, 2004 19:37 
Site Admin

flat kategoria, sitten varmaan street,dirt,park? alkas paisuu aika lailla. pittee miettii taas hetki ennenku rupeen hätiköimään...

foorumin uudistusta koskevat vastaukset sitten oikeeseen topikkiin, eli tänne:

http://forum.fi-bmx.com/viewtopic.php?t=260&start=30

Profile  

Post subject:
PostPosted: Tue Jul 13, 2004 19:47 

nO oKei se oli vaan ehotus huono semmonen... ku siellä flättitemppu topicissa ootte kirjotellu et tarvis oman kategorian... ku se flätti topicci alkaa paisuu jo liian pitkäksi ni sieltä selaaminen jotenkin hankalaa(tai mä oon vaan liian yksinkertanen) :lol:

Profile  

Post subject:
PostPosted: Tue Jul 13, 2004 20:25 

Flättijutut ON kuitenkin ihan oma maailmansa. Dirt/street/park on eroistaan huolimatta samantyylistä, mestoista riippuvaa touhua.
Mua ei haittaa että flättijutut on muiden juttujen seassa, omassa osioissaan niitä lukis varmaan vaan muutama tyyppi. Nyt niihin aiheisiin saadaan kivasti kommenttia muiltakin kuin vain flättikuskeilta (niinku tuolla toisessa topicissa jo sanottiin :oops:).

Profile  

Post subject:
PostPosted: Wed Aug 11, 2004 21:59 

Mul on kanssa vähän temppuongelmaa :oops:

Nää temput mä osaan:
1. Manual <-- WoW
2. Wheelibarspin (180-720)
3. TailWhip
4. Skuffaus <-- kaikkii hienoi erityylei, eturenkaalle (takarengas maassa)
5. Sellane trikki missä hypätään etutapeille pyörähtäen stongan varassa 180, otetaan satulasta kiinni ja skuffataan hetki, sitten pyörähetään taas 180 ja ländätään <-- en muista nimeä...
6. "peg tailwhip", tailwhip, mutta jalat etutapeilla.

Noihin mä oon jumiitunu. Siis ajan flattia. Mitä nyt kanttis alkaa harjotella :?:

Profile  

Post subject:
PostPosted: Thu Aug 12, 2004 08:19 

Koita vaikka tossa 5-kohassa nostaa sitä takarengasta ilmaa (sillee että et pidä satulasta kiinni, se oli ainaki mulle helpompaa), ja sit ku opit tasapainotella siinä jonku matkaa nii voit ottaa toisella kädellä satulasta nii sit se olis bw steamroller. Toi oli ainaki mun ensimmäinen yhden pyörän temppu :roll:

Profile  

Post subject: temput
PostPosted: Sat Aug 21, 2004 21:40 

eikö bunny hop kannata opetella aika hyvi jos aikoo opetella grindaamaan ja mikä oli aloittelialle hyvä grindi mikä kannattaisi opetella ensin

oon tosta topiccien jaosta iha samaa mieltä, street,dirt ja park muistuttavat toisiaan, enemmän kun taas flat ei muistuta mitään muuta ku trialia bmx:än kokosella pyörällä

Last edited by thor on Sat Aug 21, 2004 21:58, edited 1 time in total.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Sat Aug 21, 2004 21:51 

Heh, meitsi ei varmaan hiffaa jotain.

Mä oon harrastanut viitisen vuotta "trialia bmx:n kokosella pyörällä", ja mun mielestä se muistuttaa flättiä yhtä paljon kun esim. vesipoolo tai kaunokirjallisuus.

Hyppääminen tosiaan auttaa, jos haluaa grindaillai kurbeihin ja reileihin ja sellasiin...

P.S. Kandee varmaan erotella noita lauseita toisistaan jollain välimerkeillä.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Tue Aug 31, 2004 08:36 

jos saat hyvin ilmaa jostai hyppyreist nii testaapas onefoottia se on ainaki mun paras trikki ja siitä sitte no-footteriin

Profile  

Post subject:
PostPosted: Tue Aug 31, 2004 10:48 

mun mielest one-footteri on vaikeempi ku no footer :lol:

Profile  

Post subject:
PostPosted: Wed Sep 01, 2004 00:05 

ei ne kaikki trial pyörätkää 20" ole :P

Anonymous wrote:
one footer on heleppo.

se oli vissii tomi :wink:

kannattaa oppetella dirtil puristaa sitä satulaa jaloil koska se on tärkee monis tempuis, esim, x-up, barspin, one/no handerit jne...

streetil kannattaa opetella se faketuksesta kääntyminen (rollback? tjsp.) koska se mahollistaa monia temppuja, sitä on vaikee selittää miten se tehää mut kyl sen sit oppii ku tarpeeks jynkkää...

http://lahtibmx.blogspot.com

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 113 posts ]  Go to page 1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Next

All times are UTC + 2 hours [ DST ]