It is currently Thu Jan 18, 2018 10:35

All times are UTC + 2 hours [ DST ]

Post new topic Reply to topic  [ 329 posts ]  Go to page Previous  1 ... 17, 18, 19, 20, 21, 22  Next
Author Message
 Post subject: Re: Bunny hop
PostPosted: Thu Mar 25, 2010 22:19 

hekotin wrote:
Tulee varmaan aikalailla shaibaa niskaan kun sanon tämän, mutta kyllä se voimakin vaikuttaa todella paljon. Ainakin omassa tapauksessa. Kuukauteen en ajanut periaatteessa ollenkaan pyörälää kun ei oikein ollut motivaatiota. Hommasin leuanveto tangon kotiin ja rupesin reenaamaan leuanvetoa. Yks päivä kokeilin bunnyhoppia ja sehän nous oudon paljon kokeilin uudestaan ja edelleen nousi lisää. Sitten muistelin täältä lukemiani vinkkejä tekniikkaan ja kohta se b-hoppi nousikin jo vajaan 50cm. En tarkoita että pelkästään leukoja vetämällä nousee bunnyhoppi paremmin, mutta se auttaa.
Treenatkaa kokeilkaa vähän kaikkea kyllä se siitä.
Tuli aikas sekavasti toivottavasti siitä saa selvää.

Tottakai se nyt myös lihaksista on kiinni. Kun tekniikan oivaltaa, ja lihaksistoa kehittää niin eiköhän se b-hoppi nouse marsiin asti 8)

Profile  

PostPosted: Sat Apr 03, 2010 16:19 

Tuli taas kokeiltua mihin taidot pystyy.. ja sinne 58cm ne pääsi :) henk. ennätys.

Profile  

PostPosted: Sat Apr 03, 2010 19:37 

Tuli kans joo.Viimme kesänä meni 74cm, äsken pihalla 83cm. 8)

Profile  

PostPosted: Sun Apr 11, 2010 16:08 

tää menee ny toiseen topiciin mut mun pyörää painaa noin 12 kg oks se hyvä paino ja oon aloittelija

Profile  

PostPosted: Sun Apr 11, 2010 16:12 

KHEvepu wrote:
tää menee ny toiseen topiciin mut mun pyörää painaa noin 12 kg oks se hyvä paino ja oon aloittelija

Painolla ei juuri ole väliä jos tekniikka on hukassa. Aja enemmän ja ruikuta foorumilla vähemmän. : )

Viitaten tän kaverin tekemään topicciin..

Profile  

PostPosted: Wed Apr 14, 2010 17:32 

Kuinka pitkään BHn opettelu IHAN alusta kestää?

Profile  

PostPosted: Wed Apr 14, 2010 18:13 

Eppumro wrote:

No se on ihan harjoituksen määrästä kiinni ja tekniikan oivaltamisesta. Hyvällä osaamisella saat jo 2kk päästä kohtalaisen b-hopin. Itse taas oon pyöräilly about 1-2v ja menee b-hop 58cm. Mut onhan niitäkin jotka harjottelee 1kk ja menee 76cm.

Profile  

PostPosted: Fri Apr 23, 2010 11:47 

JuuBi wrote:
Eppumro wrote:

No se on ihan harjoituksen määrästä kiinni ja tekniikan oivaltamisesta. Hyvällä osaamisella saat jo 2kk päästä kohtalaisen b-hopin. Itse taas oon pyöräilly about 1-2v ja menee b-hop 58cm. Mut onhan niitäkin jotka harjottelee 1kk ja menee 76cm.

Uskallan väittää että parissa viikossa oppii jo jonkunnäköisen hopin, jos vaan jaksaa treenata. Hyvänä apuna on varmasti pienen korkeushyppytelineen rakentaminen. Sellaisella kun sinnikkäästi treenaa niin oppii nopeasti. Lisäksi kun muistaa treenata vatsa- ja selkälihaksia, niin eivät turhaan kipeydy, ovat kuitenkin melko tärkeitä bunnyhopissa.

Profile  

PostPosted: Tue Apr 27, 2010 14:14 

Moi,ite sain täs joku aika sitte BMX-pyörän ja kyllähän sillä perus asiat osaa jo.( Jarrutus,liikkuminen etc.) mutta ihan tasasella asfaltilla ei kyllä bunny hoppia mene...oon katellu niitä opetus videoita ja ymmärrän niistä jo jotain että eka taakke ja sitte joku ponnistus ja jaloil pitäis työntää ja jotain tollasta. Pystyn nostaa eturenkaan 15-30 sentin korkuuteen. Ja takarenkaan 10-15 senttii ilman mitää jarrutusta tai endoa. Saiskos vähän jotain neuvoa? Ja mikään: ''joo hei ponnistas vaa enemmän!'' neuvo ei riitä..-.-

No,oon välil miettiny että onko vika mussa että pyörä on liian painava ja mä oon liian kevyt ja ei oo tarpeeks voimaa? vai oonko vaa liian lyhyt? Ite oon joku 145 cm ja pyörä jtn 140 pitkä.

Kiitos jos voisit neuvoa. :)

Profile  

PostPosted: Tue Apr 27, 2010 17:11 

makeabce wrote:
Moi,ite sain täs joku aika sitte BMX-pyörän ja kyllähän sillä perus asiat osaa jo.( Jarrutus,liikkuminen etc.) mutta ihan tasasella asfaltilla ei kyllä bunny hoppia mene...oon katellu niitä opetus videoita ja ymmärrän niistä jo jotain että eka taakke ja sitte joku ponnistus ja jaloil pitäis työntää ja jotain tollasta. Pystyn nostaa eturenkaan 15-30 sentin korkuuteen. Ja takarenkaan 10-15 senttii ilman mitää jarrutusta tai endoa. Saiskos vähän jotain neuvoa? Ja mikään: ''joo hei ponnistas vaa enemmän!'' neuvo ei riitä..-.-

No,oon välil miettiny että onko vika mussa että pyörä on liian painava ja mä oon liian kevyt ja ei oo tarpeeks voimaa? vai oonko vaa liian lyhyt? Ite oon joku 145 cm ja pyörä jtn 140 pitkä.

Kiitos jos voisit neuvoa. :)

Bunnyhopattua saa hyvinkin pieni henkilö painavallakin pyörällä. Eturenkaan nostomäärästäsi pääteltynä et nojaa tarpeeksi taakse. Jos kerran saat takarenkaan ilmaan liikkeessä, perän nosto on jo jotenkin hallussa. Eli enää ei tarvitse kuin yhdistää nämä kaksi, kunnollinen etupään nosto ja sen jälkeen perä mukaan. Kyllä se siitä, saattaa ottaa aikansa ennen kuin sen hoksaa, mutta kun sen hoksaa, ei tarvitse kuin hetken harjoitusta ja hopissa löytyy.

Profile  

PostPosted: Thu May 27, 2010 15:22 

Moi...oon harjotellu hurjasti eri taktiikoita ja isompaa etu/takarenkaan nostoa. kaikki kaverit parkeillakin sanoo että nostan ihan tarpeeks hyvin takarenkaan ja eturenkaan..en ymmärrä miten voin tehdä ne samaa aikaa ilmassa. Kaverit yrittäny opettaa tosi paljon etc. Jotain siinä taktiikassa en vain ymmärrä,mutta on turha sanoa että ''Ensin etu rengas sitten takarengas!'' Kysymys kuuluu,miten? Kun yleensä vastaus on vaa '' no sillee vaa nostat ne ja ponnistat''. Tiedän kyllä et pitää eka nostaa eturengas korkeelle ja siit jotenki saada se eteen päin plääplää.....

Toivosin että joku vois selostaa asian perinpohjaisesti(kirjaimellisesti) nojauksista,käsi liikkeisiin ja jalka liikkeisiin.
Olisin todella kiitollinen.. :( Turha harjotella jos ei ymmärrä miten..

Profile  

PostPosted: Thu May 27, 2010 15:49 

makeabce wrote:
Turha harjotella jos ei ymmärrä miten..

Harvinaisen totta.

Kokeilepa tätä: seiso pyörän vieressä ja pidä tangosta kiinni normaalisti. Nosta tanko ylös kuten nostaisit bunnyhopissa, sitten työnnä tankoa nopeasti eteenpäin. Jos ymmärsit tästä ohjeesta jotain, niin sitä noudattamalla takarenkaankin pitäisi nousta ilmaan. Hyvä, sitten sama jalat polkimilla.

1. Rullaa eteenpäin sopivalla vauhdilla. Sopivan vauhdin määrittelet sinä itse, vauhdilla ei ole bunnyhopissa juurikaan merkitystä.

2. Vedä eturengas ylös koukistamalla käsiä ja nojaamalla vähän taaksepäin. Jalkojen pitäisi olla nyt suunnilleen suorana.

3. Nyt on aika tehdä se, mitä aiemmin selostin. Työnnä tankoa käsillä suoraan eteenpäin. Jotta takarengas pystyy nousemaan, täytyy sinun samalla alkaa koukistaa jalkoja. Muutenhan jalat painavat vastaan eikä takarengas nouse.

4. Kun kädet ovat suorana ja jalat koukussa, huomaat todennäköisesti olevasi ilmassa. Alastulo ei ole kovin vaikea vaihe. Suorista jalkoja vähän, että pystyt joustamaan niillä alastulossa.

Kun tämä perustekniikka on hallussa, voit lähteä hakemaan hoppiisi lisäkorkeutta. Mielestäni hopin korkeus määräytyy lähinnä kolmesta tekijästä: se, kuinka pystyyn keulan saa ponnistusvaiheessa; se, kuinka paljon jaloilla pystyy ponnistamaan ennen takarenkaan nostoa ja se, kuinka paljon hoppia saa "boostattua" eli kuinka ylös takarengas pääsee nousemaan (kuinka koukkuun jalat saa).

Saatan jopa kuvata tästä myöhemmin pienen videopätkän, jos oikein innostun.

Profile  

PostPosted: Sat Jun 19, 2010 22:41 

Iffe kiitti toi oli nyt hyvin neuvottu :D
ite teen sen aina sillee et nojaan takke perse alhaal ja sit ponnistan mut en saa sitä millää yli 5 cm :roll:

Täytyy huomenna kokeilla taas.Jos toi Iffen tyyli on parempi.(se on parempi)

On toi harjottelu vähä tökkiny nyt ku on rengas puhjennu 3 päivässä jo 4 kertaa(amatoori):D

Mul kans aika pitkä pyörä ku on dirtti ja pituutta vaa 170

Ja muille viel sen verran ,että toi vähä hölmää alkaa postaa tänne noita omia ennätyksiä ku ketjun aloittaja on kysyny et miten se onnistuin paremmin ja te pistätte tänne sit omat ennätyksenne ku pitäs neuvoo sitä jätkää:D(ainoo et siit on 6vuotta aikaa ku se on kysytty,et tuskin se enää apua siin tarvii)Mut tuntuu tääl olevan muitakin avuttomia sen kaa kuten minä.

Edit:Tee muute ihmeessä se video olisin kiitollinen :P

Profile  

PostPosted: Thu Jun 24, 2010 22:01 

Mä oon ajanu bmx:sää 3 päivää ja saan 10cm bunnyhopin

Profile  

PostPosted: Sat Jul 10, 2010 22:06 

Nonniin iffe Sinun ansiostasi menee jo 25 cm :lol:

En voi muutakun kiittää tosi tosi tosi tosi paljon=)=)=)=)

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 329 posts ]  Go to page Previous  1 ... 17, 18, 19, 20, 21, 22  Next

All times are UTC + 2 hours [ DST ]